Overnight Oats

Wie heeft er tegenwoordig nog tijd voor een goed en lekker ontbijtje en dan ook nog eens een snel ontbijt!

We zijn ’s ochtend vaak gehaast, pubers die op het laatste nippertje uit hun bed komen en gehaast vertrekken met een broodje in hun mond gepropt, en als de kids dan vroeg de deur uit zijn hebben we zelf de nodige afspraken en verplichtingen en dan ook vaak totaal geen zin om dan nog eens een lekker en verantwoord ontbijtje te maken waar we de hele ochtend genoeg voeding aan hebben. Maar, we hebben wel trek!

Nou, ik heb een heerlijk ontbijtje waar zelfs onze pubers eerder hun bed voor uit komen en wat ook nog eens zo op is.

Overnight oats. Dat is een heerlijk havermout ontbijtje wat je de avond ervoor al klaar maakt en laat wellen in de koelkast. Makkelijk toch? En ’s ochtends kun je dan heerlijk aanschuiven zonder je druk te maken dat je in tijdnood komt…….tenzij je natuurlijk extra lang gaat genieten van dit overheerlijke ontbijtje.

Bereidingstijd 10 minuten
Aantal personen 1
Auteur Wanda Bronkhorst-Grit

Ingrediënten

  • 90 gram havermout
  • 90 mililiter havermout melk / soja melk
  • 3 el Griekse yoghurt
  • 1 banaan in stukjes
  • Eventueel bosbessen noten of gedroogde abrikozen

Instructies

  1. Doe een schepje Griekse yoghurt in het pot.

  2. Daar bovenop doe je een halve banaan in stukjes.

  3. Daarop de helft van de havermout en scheutje kaneel.

  4. Dan opnieuw Griekse yoghurt, de resterende banaan en eventueel wat ander fruit of nootjes in stukjes.

  5. Daarbovenop dan weer de havermout en kaneel.

  6. Afvullen met de melk tot alles onder staat.

  7. Vervolgens het potje afsluiten en een nachtje wegzetten in de koelkast.

  8. De volgende ochtend heb je een heerlijk snel en voedzaam ontbijtje. Wel nog even doorroeren natuurlijk.

Belangrijke aanvulling

Met dit ontbijtje kun je natuurlijk naar smaak eindeloos variëren en combineren.

Noten, dadels, bosbessen, abrikozen, zaden, cacao en kokos lenen zich hier uitermate goed voor. Maar net waar je smaak ligt.